Governance / Direction

WHO ARE WE? / QUI NOUS SOMMES?

The National Archival Appraisal Board (NAAB) is an independent not-for-profit corporation created to provide appraisal services for donations of archival records to Canadian cultural institutions.  Its services are provided to institutions at arm’s length by qualified professionals at the lowest cost possible.

Le Conseil national d’évaluation des archives (CNÉA) est un organisme sans but lucratif indépendant créé pour fournir aux institutions culturelles canadiennes des services d’évaluation professionnels de dons d’archives aux institutions culturelles canadiennes. Ses services sont dispensés aux institutions de façon indépendante par des professionnels compétents au meilleur coût possible.

Click here to download a printable version of the Bylaws / Les Règlements Administratifs (présentement disponible en anglais seulement)

Governance /  Direction du CNEA

NAAB’s affairs are directed by a Chairman (Karen Teeple), a Vice-Chairman (Marcel Caya) and a Member At Large (Sophie Morel), plus a board of five members who represent a region of the country: Atlantic (Carman Carroll), Quebec (Guy Dinel), Ontario (Jim Burant), Prairies (Cheryl Avery), B.C. and Northern Canada (Lara Wilson).

The Board is supported by the Future of NAAB Working Group. This Working group was established in March 2016 to review NAAB’s existing goals, strategies and organizational structure and determine future directions,  explore opportunities and develop a framework that would realign NAAB’s organizational structure and business – preparing NAAB to become a vital and transparent organization, positioned to meet the demands for archival monetary appraisal in Canada.

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Le CNEA est dirigé par un Président (Karen Teeple), un Vice-président (Marcel Caya), et un conseil d’administration composé de cinq membres dont représentent chacun une région du pays : Atlantique (Carman Carroll), Québec (Marcel Caya), Ontario (Jim Burant), les prairies (Cheryl Avery), C. B. et nord du Canada (Lara Wilson).

Le Groupe de travail sur l’avenir du CNÉA a été créé en mars 2016 pour évaluer les objectifs actuels du CNÉA, ses stratégies et sa structure, et pour déterminer les orientations futures, explorer les possibilités et élaborer un cadre qui réalignerait la structure organisationnelle et les activités du CNÉA en vue d’assurer sa pérennité en tant qu’organisation vitale et transparente, positionné pour répondre aux demandes d’évaluation monétaire des archives au Canada.

 

Secretariat / Secrétariat

NAAB’s Secretariat is provided by the office of the Canadian Council of Archives (CCA). All correspondence should be addressed to:

NAAB Secretariat
c/o CCA
130 Albert Street, Suite 1912
Ottawa ON K1P 5G4
E-mail

Tel.: (613) 565-1222 ext. 191
Toll free number: 1-866-254-1403
Fax: (613) 565-5445

Le Secrétariat du CNEA est sous la responsabilité du Secrétariat du Conseil canadien de Archives (CCA).  La correspondance devrait être adressée au :

Secrétariat du CNEA
a/s CCA
130, rue Albert, Bureau 1912
Ottawa, Ontario
K1P 5G4
Courriel

Tél.: (613) 565-1222 poste 191
Numéro sans frais: 1-866-254-1403
Télécopieur : (613) 565-5445

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